Logopedie in Landsmeer
dyslexie OMFT neurofeedback
Kinderen met specifieke leerbehoeften ervaren dagelijks dat het leren moeilijker gaat dan bij hun leeftijdsgenoten. Ze moeten meer oefenen, krijgen de opdrachten op school niet af en ervaren veel stress voor en tijdens het maken van toetsen. Dit kan gevoelens van verdriet, boosheid en onmacht oproepen.
Ik begeleid het kind bij het bewust worden van de eigen emoties en gedachten.
Emoties hebben een belangrijke boodschap : je hebt een overtuiging die niet past bij wie jij diep van binnen bent.
Pauwer Pauwen zijn de kinderen die hun eigen gedachten en emoties leren herkennen en vertrouwen op hun eigen leerstijl en mogelijkheden.
M.b.v. de methode
Teken je Gesprek breng ik de situatie, gedachten , emoties en wensen van het kind in kaart.
Ik noteer de gedachten die malen in het hoofd van het kind, een voor een op een groot vel. Dat wat er is gebeurd, gezegd en gevoeld, visualiseer ik met passende kleuren en symbolen op papier. Het kind ziet het eigen probleem tot in de kern teruggebracht in samenvattende bewoordingen en passende kleuren. Vanuit een gevoel van veiligheid en gehoord te worden, ontdekt het zelf een oplossing die bij hem en de situatie past. Zo groeit het zelfvertrouwen en ervaar je dat je zelf diep van binnen het antwoord hebt op de situatie. Dit is de basis : eigenwaarde.
Ervaringen
Praktijk informatie
Alle rechten voorbehouden | Kinderpraktijk Pauw en het Pauwer Project